Daisypath Anniversary tickers

Pages

Sunday, October 4, 2009

ohayoo gozaimasu!


rare picture
jakun tak?
saya jakun sebab 1st time tengok pam minyak sebegini rupa
memang conserve space
go go environmental friendly!

rumah ini pun buat saya jakun
sebab boleh menanam padi di tepi jalan?
kalau di Malaysia dah sah-sah tak boleh makan nasik tersebut
sebab pencemaran banyak sangat

o genki desuka? gobusata shite imashita. hehehe. amacam skill saya? sekarang ni mana reti cakap pape pon. just tau cakap arigato gozaimasu dan hait. macham lawak je? pastu tunduk-tunduk bila terserempak dengan orang Jepun. saya sekarang tengah menyesuaikan diri dengan cuaca di sini. tidak menentu kadang-kadang hujan serta panas sebab pertukaran cuaca dari musim panas ke luruh. yeayyyy! pastu? musim sejuk. hahaha. jom main salji (berangan sha ko nih...)

kawan-kawan ok. saya seorang je perempuan. another 6 were guys and I'm the youngest. woah sha! mujur ada few from Malaysians here from the government services. so mereka seperti abang-abangku di sini. take care of me. belanja saya makan di cafe. di sini saya hanya makan free untuk sarapan pagi. for lunch and dinner i supposed to pay 600 yen for each single meal ala bufet. korang convertlah sendiri. sekarang nilai nikkei ialah 100 yen = RM3.90

meet my new friends
from L-R: Ping (Thai), Miss Koari (HIP Staff), Febri, Lutfi (Indo), Thanh (Viet), Tong (Thai)
sorry Khoi (Viet) not in here
because you're taking our pic ;)
bergambar dalam bank pon jadilah...

abang-abang maritim
from L-R: abg Zul, abg Rosli, abg Kay
bergambar di harapan fakulti saya

oh saya rindu masakan malaysia terutamanya nasi lemak. wuwuwuw. sini saya hanya makan spagheti, nasi pulut sebagai menu utama. kalau lauk pula biasanya ambil ikan yang di masak kukus, jikalau bernasib baik ada ayam :) dan sedikit sayur. memang berkhasiat kot? kuruslah nanti kau sha. air pula saya ambil mixed fruits and vegetables juice. amacam? berat saya sekarang 51kg. sebelum raya 53kg. hihihi...

saya masih tidak berpeluang untuk bergambar secara camwhore. tunggulah nanti saya sesuaikan keadaan di sini dalam masa seminggu kot baru saya pos gambar yang daring eh eh. silap ape kau merepek ni sha. akan saya poskan gambar yang fun fun! haa... baru betol.

masa di sini sejam awal dari Malaysia. saya bangga dengan diri ini sebab bangun awal? Y____Y hohohoho. semalam baru je pergi open house kat rumah En. Hafiz, pHD student from UTM Skudai. eh macham nama universiti saya jek? sekejap lagi ada jemputan lagi ke rumah En. Rosli. yeay. semalam makan nasi impit soto. harap-harap ada sate? huhuhu.

tempat tinggal saya dekat saja dengan Hiroshima University (HU) tapi tulah kena gigih dan tabah mengharungi jalan berbukit bukau dengan mengayuh basikal. rasa macham boleh je wakil Malaysia dalam acara berbasikal jarak jauh dengan kelajuan maksimum 20kmj? hihihi. nama fakulti saya IDEC stand for International Development and Cooperation. this is a faculty for international students. dalam 70% pelajarnya foreigner so memang English is the main language la kat sini.

welcome to Hiroshima University!
cuaca hujan rintik-rintik
o_0

welcome to Hiroshima University!
cuaca panas tetapi angin sejuk-sejuk
0_o

welcome to IDEC!
posing macham hape
adeyh
T____T''

semalam pergi ke hypermarket Fuji Grand. ala-ala Jusco je. hahaha. macham itik bercakap dengan ayam aku ni. tunduk-tunduk pastu mulalah guna bahasa isyarat. adeh. memang kena belajar sedikit their language ni. one thing that amazed me is this shopping mall say no the plastic bag. means if you're purchased things and need a plastic bag, you have to pay for it for 5 yen. so bear in mind sha, pls bring your own shopping bag. saya beli kasut tapi murah je 1575 yen tu pun kena tax 5%. ceit. beli takleh mahal-mahal sebab kena saving. dah terpancar sinar kebahagiaan shopping semasa jualan murah end of this year. kah kah kah!!! kamera DSLR.... wuwuwuw

bergambar di hadapan Fuji Grand
ala-ala Jusco
perhatikan kereta di belakang semua parking bontot dulu
kagum kagum

sekian saja entri di sini. esok sudah start kelas. oh harus berbasikal ke sana T____T'' turun bukit naik bukit. mampooihhh aku. nanti update lagi!



xoxo


;)

4 COMMENTS:

Anonymous said...

ok pe nek beskal...
excersice tu beb..
:D

take care kay~~

::shikeen::

:: LaRa MaYa :: said...

kurus keding la ko duk sana tapi aq sure ko balik m'sia mesti badan ko bagai dipam-pam...ha3...

Shahira said...

hehehe.
akan ku maintainkan beratku ini.
:)

nadirah alias said...

best2 dh sampai!!!TC there. =)