Daisypath Anniversary tickers

Pages

Friday, November 13, 2009

kenapa selalu nak update?


saya pon kurang pasti kepada persoalan tajuk di atas. hmm. maybe saya perlukan medium untuk saya luahkan perasaan yang terbuku di hati? blog ini sajalah tempat saya luahkan semua yang tidak tertanggung oleh hati ini. apa yang saya harapkan agar saya dapat teruskan hidup ini berpandukan arah jalan yang betul *oh bile lah aku boleh dapat hidayah ni* bukan nak cakap da give up dalam hidup. give up tu adalah sesuatu yang tuhan tidak suka. tapi nak cakap saya dah penat nak deal dengan masalah yang mendatang. datangnya bagai mencurah-curah ke daun keladi. eh btol? sebab masalah memang boleh selesai tapi ia tetap datang satu persatu. yelaa bak kata curah air ke daun keladi. memangla daun tu tak lut air tapi air still juga kene curah kan? yea saya da start merepek. abaikan je.

kelas kat sini okay je tapi saya sebenarnya agak bosan dengan pengisian kelas di sini. di samping kena menghadiri pelbagai seminar tak lain tak bukan berkaitan dengan climate change. bagi saya climate change dan global warming itu adalah perkara normal sebab memang kitaran semulajadi dalam bumi sejak 1500 tahun lalu. saya nak kelas!! actually kat sini saya ambil 10 jam kredit. 4 jam kredit itu wajib untuk seminar dan kelas praktikal. it is good actually but BORING. dan biasalah saya sebagai pelajar termuda dalam kelas dan memang satu-satunya bunga di dalam kelas yang terdiri daripada kumbang pelbagai negara T______T

hmmm about my thesis is another one. saya tak pasti adakah saya sudah memilih tajuk yang betol? pilot test sudah buat. tapi method buat saya pening kepala. mana satu yang hendak dipilih. blur. menjadi student master ini bukanlah sesuatu yang indah. indah sebab lecturer tidak deal kita macam student degree. everything is depends on our own. kat UTM ambil art science. apekah itu? kena buat survey? wahhhh. saya maukan kerja lab as a pure science student. tak suka!

jujurlah saya cakap hati saya tidak 100% kepada master ini. sambung studi pon sebab parents. lepas tu lecturer nak pula offer sambung phd kalo performance bagus. nak ikutkan hati buat cincai je but that is not me. this is me Shahira who will give her BEST to perform the BEST. hiks. dahla datang sini as a pioneer student. marker batch tuh. siap dekan boleh cakap " I trust you as the best student in this program." what the ...? kata-kata kau itu boleh buat aku jadi moral down T_______T tension! tension! orang acapkali berkata. wah bestnya gi Jepun. bertuah! bla bla bla. memanglah pada luaran nampak sedap tapi dalamannya saya saja yang tahu.

okay lepas ini kena mengadap artikel dan menulis report. harap-harap 50% boleh la siap. amin... *harap-harap*

saya tak sabar balik Malaysia. yang pasti seseorang menunggu saya pulang...

p/s: saya akan beraya tanpa keluarga tahun ini. memang sudah pasti akan JK...



xoxo


:)

4 COMMENTS:

mysz nuruliey said...

sabar la sha.bese la dugaan hidup.nak xnak kita kene hadapi.life ney cm cycle gak.kdg d bawah kdg d atas.tapi terpulang atas kita how to solve da probs.congrats da further master!ak baru nak abes degree.huhuhu.

sape yg menunggu tue ea..hehehe..

Shahira said...

huhu.
aku ni kire tabah abiss da ni amik master.
waaa.
tak thn da.
be strong sha!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sayang~
woot~
aku tetap sokong kamu babe~
eh, nak cioom bleh?
hehehe~

Shahira said...

meh meh kite bercumbuan.
muahhhhhhhhhhhhh~~