Daisypath Anniversary tickers

Pages

Friday, November 20, 2009

perkara wajib bila bergelar student master kat sini


yes. apakah itu perkara wajib? menghadiri pelbagai seminar. minggu ini patut saya namakan minggu seminar sedunia. isnin - rabu seminar seminar dan seminar. research latest pasal climate change. semua sebok nak buat pasal climate change. yang terbaru dari negara Jepun dan Korea. baru timbul kot kesedaran pasal hal ni T_____T

Isnin: World Bank Seminar
Selasa: Biomass Utilization in East Asian Countries
Rabu: 6th Biomass Asia Workshop

so pada 18hb lepas, rabu baru-baru ini saya telah menghadiri seminar di Hiroshima city bersama dengan coursemates dan Tanaka sensei. datang pun atas sebab subjek. bukan sebab kemahuan. huhuhu. senang kata TERpaksa :) bidang ini bukan bidang saya tapi faham jugalah bila tidak melibatkan ayat-ayat berbau kimia. setakat bio-ethanol, bio-fuel, bio-mass tu saya boleh catch up lagi. bio-omega? huhuhu merepek suda.

terdapat seorang panel jemputan daripada Malaysia iaitu dekan fakulti bioteknologi dan biomolecular sains di UPM, Prof. Dr. Mohd. Ali Hassan. very warmth people. dia tegur saya dulu hihihi pastu borak-borak sekejap lah. and then terdapat juga beberapa students from Hirodai dan staf FRIM. tetamu jemputan pula wakil daripada SIRIM.

alhamdulillah saya berjaya kurangkan tido semasa mendengar ceramah hahaha. so just check this out a few of pictures.

buku yang diberi kepada peserta

jom melangok dengar presentation dalam nihongo!

sesi soal jawap

bersama dengan coursemates dan sensei
oh kenapakah saya mesti seorang je bunga dalam mana-mana kelas???
sila jawap pls?



xoxo


seminar mood

0 COMMENTS: