Daisypath Anniversary tickers

Pages

Thursday, February 11, 2010

proud to be lefty!


Yes, I am left handed person
and I am proud to be one of them
+)

hari ini penceritaan saya berbentuk ilmiah sedikit. hehehehe saya rasa ramai yang tahu si kidal ini dikatakan lebih bijak pandai cerdik pintar ape kebenda entah lagi yang berkaitan dengan kebijaksaan ini daripada si kanan. btol atau tidak itu tidak pasti. wallahualam. Tuhan telah jadikan kita sebaik-baik manusia. entri ini tidak bermaksud pun nak angkat bakul sendiri tapi entah rasa best je dilahirkan si kidal ini. mungkin banyak gen dominan dari abah saya sebab itulah dapat gen kidal, muka pun sama juga dan perangai pun totally sama huhuhu anak abah lah katakan.

what I can say is being lefty makes me feel unique & different from others. mostly dalam kehidupan seharian saya 99.9% I used my left hand. tapi susah jugalah dalam kehidupan seharian sebab kebanyakan alatan khusus untuk si kanan. macam kena diskriminasi pula kan rasanya? memang sakit hati jika pakai gunting. mau sakit ibu jari saya ataupun pakai gunting itu terbalik. kah kah kah. yes itulah realitinya. lepas itu kerusi di dewan kuliah pun mostly untuk si kanan so memang terseksa sangat-sangat nak menulis. macam orang cacat pun ada T________T lagi satu jika hendak tulis atas buku tebal di mukasurat belah kanan. hmm paham-paham jelah. cuba anda praktis cuba jaya. best ke tak rasanya?

if pakai mouse pula memang saya selesa pada belah kiri. memang mesti usb tu cucuk kat belah kiri ataupun saya akan struggle habis pindahkan mouse dengan pad kat belah kiri. boleh jika nak guna belah kanan tapi rasa pelik dan awkward je. macam saya cakap lah. orang cacat. bab makan pula memang kidal juga if guna sudu/garfu/chopstick unless makan guna tangan of course lah kanan sebab dah dididik dari kecil. tapi kadang-kadang makan roti cicah latte pun guna tangan kiri. tidak senonoh btol (--'') teringat lagi masa zaman dulu still confuse nak makan guna tangan apa. aihh.

haa tengok cara pegang chopstick
pelik
T__________T

orang cakap tulisan si kidal lawa dan kemas
ngeh ngeh ngeh
banyak puji diri nampakkkkkk

even when I am texting sms
used my left hand
lagi pantas when both hands!

tengok cara pegang sudu
totally weirdo!

nak berkaraoke pun?
huhuhuhuhu

sila lah merajinkan google pasal si kidal ini
+)



xoxo


kidal itu best

2 COMMENTS:

Drunbella Khoo said...

omaigod.
cik sha latte.
kenapa kita banyak persamaan?
sy pun left-handed okay.
>___<
kalau makan guna sudu or garfu mesti belah kiri.
skrg neh ler bljr skek2 guna tangan kanan.
tp sumpah xpuas.
=)
but sy lucky sbb boleh gunting guna tgn kanan.
takda lah rasa terseksa sgt.

Shahira said...

huhu.
kebetulan :)
encik ikhwan pun lefty ngeh ngeh.
ummm i mmg tak reti nak gne gunting belah kanan so cm huuu benci jek if nak gunting pape.
mmg tgn ni bengkak abis.
tp skg ade da jual gunting boleh gne both hands kat ikea.
ekekeke.
if i gune sudu/garfu belah kanan tu mmg kekok so cm huu peduliklah org nak cakap ape.