Daisypath Anniversary tickers

Pages

Thursday, June 10, 2010

kita sendiri tahu...


ini bukan entri emosi

status Facebook saya 14 jam lepas

malam tadi saya ada sesi hati ke hati dengan kawan baik saya, Cik Ain. sekarang Cik lagi laa tapi selepas 3/7 nanti sudah bertukar jadi Puan Ain hek hek hek. haku jealousssssssssss okay!! selamat menjadi isteri orang teeheeee. eh entri ini sudah terlari daripada topik sebenar. kalian setuju tak dengan statement saya di atas? *eceh guna kalian macam nak tulis karangan SPM lak hua hua hua* biasalah dalam hubungan itu tidak sah akan dilanda badai. if tiada badai melanda, heee mesti ada something wrong somewhere. your relationship cannot be perfect like that without any arguments or sulking etc.

ini daripada apa yang saya dengar dan observed. jika sebelum kahwin, masa couple or sudah bertunang, kalau pasangan itu jarang-jarang bergaduh, selepas kahwin mesti terjadi yang sebaliknya. heee scary tak baca? so motifnya? marilah kita mencari gaduh dengan pasangan. hari-hari pun takpe! takde motif pun takpe! hahahahaha gila ke kau? nanti dapat perkataan "kita clash!" haaa sebu otak T________T'' dan sebaliknya lah. kalau pasangan ini selalu je gaduh. setiap saat mesti nak gaduh-gaduh. adoi. mesti ada benda tak puas hati. tapi selepas kahwin? hehehe fikirlah sendiri ;p

pengalaman bercinta ini banyak. ada manis masam masin pahit tawar hambar semua ada. kita yang kena letak perisa apa. you nak perisa apa? meh I letakkan dalam air kopi you. sort of macam tulaa. hubungan itu juga banyak mengajar kita erti kesabaran dan pelbagai lagi sifat-sifat mahmudah. hahaha mahmudah ye bukan mazmumah. you never know how strong you are until being strong is the only choice you have.

saya nak story sedikit pasal saya. 14hb depan genap sudah 7 bulan saya dengan Encik Busy. sekarang ini memang hubungan jarak jauh lah memandangkan beliau menjadi suku kaum Nomad dari Kuantan-Pekan. manakala saya dari Hiroshima-Kuantan-JB muehehehe nak juga selit Hiroshima ;p frankly speaking, I really hated long distance relationship but then now I have to accept the fact; bahawa kami sekarang tengah on LDR. damn.

dulu semasa saya di Hiroshima, beliau tak busy. sentiasa ada dengan saya eventhough just thru YM and SMS almost 24 hours except semasa betol-betol busy. setiap hari setiap masa kami YM. okay balik dari Jepun, still the same. kiranya chances nak jumpa beliau tu adalah 2x seminggu jika saya balik Kuantan. saya balik Kuantan 2 minggu sekali. kiranya turn 2 minggu JB. 2 minggu Kuantan. ceh macam sudah bersuami pula (--'')

lately, he is getting busy about a month ago. saya rasa saat ini memang menduga hati dan perasaan. banyak kali kot makan hati dan pujuk diri sendiri. beberapa kali plan dating kami kansel sebabkan beliau amat busy dengan kerja dan tidak dapat nak balik. now? nak jumpa seminggu sekali pun belum tentu dapat. nak buat macam mana right? what to do? sudah nasib badan...

but then now I realized... I learn a lot from him in this relationship. eventhough this is his first time having a girlfriend who will turns out to be his future wife, and this is my first time having a boyfriend who is working like 24/7. sound crazy right? what I have learnt? jika dulu handphone tidak lekang di tangan, sort of SMS 24 hours but now? handphone pun kadang-kadang tidak tengok langsung. huuu drastik tak?

Insya Allah, dengan kesabaran yang Allah kurniakan pada saya, semoga hubungan kami kekal sampai ke hujung nyawa. what I know was he is the one who I want to be with until I grow old and die. so did him. he wants to spend his life with me as his wife and a mother to his kids. semoga Allah panjangkan jodoh kami and we will get thru this. tsk. entri macam emosi pula hahahaha ;)



xoxo


love life

5 COMMENTS:

Lala said...

kesabaran tu pasti akan dibayar dengan kebahagiaan yang setimpal!

like, seriuosly setimpal atau lebih!

Shahira said...

i really hope that will turn into reality someday.
insya allah!!

Amazing AJ said...

aku balik kuantan malam ni. farah juga berada di kuantan wiken ni. kalau ade plan nak jumpe, no last min cancel. sekian. haha

Shahira said...

hahaha bongek punya statement.
nak gossip ke hape kebende ni?
boleh bossss.
sabtu amacam?

shiela-suka-suki said...

tu dia.adikku sedang membesar.hows life w/o mum?jgn lupa buang sampah.nntu ulat melancong sekitar rumah.haha