Daisypath Anniversary tickers

Pages

Saturday, June 26, 2010

mee tomyam semalam sedap tapi...


gambar fail tahun 2006

ini muka mengetahui bahawa mee tomyam itu adalah sejenis nikmat
nikmat teragung bersama minum teh ais
kah kah kah
setuju?

saya nak berkongsi satu cerita. just a short story. hanya 2 perenggan je itu janji saya setelah saya dapat tahu saya memang banyak membebel dalam blog orang... hey! ini bukan blog orang lain, ini blog saya...! gagagagagaga. moral of the story? jangan takut nak menulis. biarkan tangan ini menguasai papan kekunci laptop anda kah kah kah ;pp

okay okay. malam tadi selamat sampai dalam pukul 10 mlm kat BP setelah pemanduan berhemah saya ehem ehem. melepasi traffic jam from JB to Skudai tanpa perlu pencarutan yang banyak. erk? first time saya drive memalam buta kat highway. kau tu lah lah rabun ayam. sebelum sampai ke rumah Cik Fizah ni, kami singgah dulu nak dinner sebab rasa teramat lapar ya rabbi! sambil-sambil tu boleh layan Brazil bersamba dengan Portugal. hiks.

saya makan mee tomyam. saya actually tak suka hirup kuah. sebab saya kalau kuah ni kureng sedikit tapi tatau lah kenapa mee tomyam semalam best. hehehe. setelah habis makan so it is time for me untuk hirup kuah tomyam ni. woi dengan sudu okeh bukan direct contact dengan mangkuk (-_-)? makin gembira nak hirup kuah ni... dan tiba-tiba...

ada lalat dalam mee tomyam ku rupanya! wtf? wth? wtf? wth? tapi saya tak cepat melatah. saya tak panggil waiter restoran itu. saya tak panggil tukang masak itu. saya tak lempang mereka berdua. saya tak minta ganti rugi. tak tak itu bukan saya tapi boleh je kan kalau transformasi itu berlaku? mau jadi hulk hogan kang haku nih grrr!!! saya just tolak mangkuk tu ke tepi, berhenti makan dan ucap alhamdulillah sebab kenyang dan mee tomyam itu memang sedap.

alasan? sebab saya teringat satu hadis seperti di bawah...

"Jika ada seekor lalat di tempat minum salah seorang diantara kalian, maka celupkanlah seluruh tubuhnya. Kemudian buanglah. Sebab salah satu sayapnya mengandungi penyakit sementara sayap yang lain mengandungi ubatnya"
-H.R Malik, Abu Hurairah

wallahualam. meskipun nampak saya ini macam pengotor ke apa tapi saya memang berpegang pada hadis di atas. terpulang pada kita untuk menerimanya atau tidak. korang boleh tanya pakcik Google tentang hadis tersebut. buktinya? sampai sudah saya tidak mengalami gejala crettt ;ppp hehehehe okay lah gotta go. actually baru je bangun pukul 120ptg tadi. memang nikmatlah tidur!

err.. kira-kira ada 5 perenggan lah pulak!!



xoxo


mee tomyam terbaik!

4 COMMENTS:

Anonymous said...

ngeh2...lawak tul..if lalat boleh pegang pada hadis tu..tapi if cicak or lipas?? haha..

Shahira said...

uih.
cicak n lipas tu...
errr.
ok bertukar jd hulk hogan now!!!

Anonymous said...

ko pasti ke tu hadis sahih beb? byk hadis y glemer tp sbnrnya palsu.heheh! beware~

Shahira said...

insya allah.
saya tidak sakit perut pun!
hehehe dan itu bukan kali pertama.
;pp