Daisypath Anniversary tickers

Pages

Monday, July 26, 2010

rejuvenate myself


selamat malam semua. sari blog penting. hehehehehehe. sudah lama saya tidak shopping. yes. maybe shopping therapy for myself I guess. secara rambangnya saya sudah terbelanja dalam RM75 begitulah congakannya. huuuu. banyak gak tu. wayang je sudah dalam RM15 sebab 3D. eh saya keluar dengan siapa? with my best buddy, Cik Nad. hik. beliau setuju untuk menemani saya menonton wayang Despicable Me. OMG that yellow thing is soooo cute tau! rasa macam nak picit-picit and said you are so cuteeeee~~ hehehehehehe.

ini adalah wayang first time saya tengok dalam bentuk 3D di Malaysia. not bad huh... ekceli saya bawa spek 3D sendiri tapi brand lain la pulak. spek tu saya dapat semasa menonton Avatar 3D di Yokohama, Jepun pada hujung bulan Disember tahun lepas. brand spek tu Real 3D tapi GSC guna 3D Dolby Digital. ada efek rupanya huh!!!

filem ini berjaya buat saya gelak dan memang geram habis dengan that yellow thing tu. serius kalau ada patung, saya akan beli!!! hek hek hek. haku rasa haku lak yang ketinggalan zaman tengok Despicable Me lambat. takpe minggu ni Salt bakal menyusul ;)

Despicable Me
alololololo awak sangat comel okay!!!
gerammmm!!!

****

as I said before, hari ini hari untuk rejuvenate myself. sudah lama tidak shopping. selama ini hanya blogwalking, klik dan CIMBClicks. see see. semuanya di hujung jari huhuhuhu bertuah betol kau ni Sha. pemalas eh nak cari? yeehaaa. macam kerjaya haku ini sebagai pembeli di blog lak. tapi takpe semua barang saya beli so far adalah tip top dan sangat berpuas hati :D :D :D no regret at all!

hari ini adalah hari bertuah kami. sebab apa? hehehehe sedang menuju ke eskelator tiba-tiba terserempak dengan Cik Lyana, kawan saya yang bekerja di KFC as Asst. Manager. hape lagi... pau ah sket. bukan selalu hua hua hua. maka kami pun dapat snack plate for free weee~~ thanks eh weh ada masa aku balas budi hang. hehehehehe give and take babe. saya selalu tolong shopping online kan untuk beliau dan of course dapat diskaun since regular customer. so saya pun kekadang minta jugalah KFC daripada beliau ngeh ngeh ngeh. rezeki rezeki...

oh yes. hari ini saya telah berjaya membuat DIY drybox for my DSLR equipments. hoooo instead of buying it why don't we just do it by yourself. tak susah pun. saya baru je habis RM15 untuk membeli bahan-bahan yang diperlukan seperti dalam link ini. pada sesiapa yang hendak berjimat, boleh rujuk pada link tersebut. saya guna thirsty hyppo untuk menggantikan silica gel. tatau nak dapatkan kat mana selain daripada yang sedia ada pada kasut dan handbag.

my drybox
totally like it!
taklah letak semua barang dalam beg kamera je kan?

****

tadi pergi ke Brand Outlet. hajat nak teman Cik Nad je beli baju dan seluar kerja beliau. tapi alik-alik ternampak shawl yang sangat lawa!!! since saya ini peminat tegar warna hitam dan ungu, memang sudah angau lah bila terpandang buat pertama kali dan terus try depan cermin huhuhuhuhu ntah hape hape. salesgirl tu pandang je sebab pelik kot tengok perangai haku macam ni ;pp this shawl is dual tone in colour. memang terbaik! saya pun tak pasti material shawl ini diperbuat daripada apa tapi saya yakin this is my first love! suka suka suka!!!

my favourite shawl so far
just RM19.90
ekceli tu consider mahal sebab maybe boleh dapat RM10
tapi apakan daya huhuhuhu

gambar blur sebab ini self timer dan lens fokus ke arah dinding
T_________T
terus menggayakan ala-ala orang arab
kah kah kah!!!
my new appearance
:)

selepas menghabiskan duit di situ, maka kami pun terjah Starbucks as usual saya lebih kepingin Chocolate Cream Chip. oh my. my favourite barista was not there. today I really had fun with her. at least could distract my mind from thinking too much of my problem. it is big I guess. tomorrow I will settle it down because I think that is my last choice since I cannot handle it anymore. just pray to Allah maybe after this my life will get better.

hari ini adalah Nisfu Syaaban tapi saya tidak berpuasa. Insya Allah tahun depan kalau ada rezeki saya mesti berpuasa. amin syukur puasa ganti sudah dihabiskan tetapi puasa nazar? I still got 14 days in a row. hmmm. maybe after raya saya akan berpuasa nazar. jika ada rezeki Insya Allah. esok ada kerja perlu dibuat. go to the post office, accompany my mother to the bank and hehehe ada rezeki boleh dapat supplement credit card ONLY FOR EMERGENCY OKAY. MOM, PLEASE TRUST ME ON THIS? ;pp

bye bye bloggers. it is time for me to watch Drop Dead Diva Season 2 weee~~ semalam telah berjaya download 6 episod hek hek hek. minggu ini baru release episod ke-7 kat US. dan esok juga bakal mendapat Grey's Anatomy Season 6!!! thanks Aizam. ini yang makin sayang akan persahabatan kita. tak sia-sia nama besties ;pp


that's all folk!



xoxo


major love

8 COMMENTS:

shiela-suka-suki said...

wei, dpt kad kredit ke?ini tidak adil!!!!huhu

shikeen said...

ITS SOOOO FLUFFYYY I'M GONNA DIEEEE!!!!!

agnes yg chumel lote~~~

Shahira said...

huhuhuhuhu.
utk kegunaan pd masa ER je along.
;pp

Shahira said...

comel gilaaaaaaaaaaaaaa~~~

nurayunni said...

comel..

Unknown said...

wah, nk blja amek gmbr dgn ko lar

Shahira said...

thanks sis ayuni :)

Shahira said...

aku rs ko lg better from me la said.
:)
otai lama.