Daisypath Anniversary tickers

Pages

Saturday, July 31, 2010

sesi mari bercerita


patung beruang mengenang nasib
itu tipu
patung beruang di dalam kereta saya
:D

gambar kat atas takde kena mengena pun dengan sesi mari bercerita saya. gambar sekadar hiasan sebab? sebab readers kan suka tengok gambar huhuhuhu. kadar pembacaan boleh jadi tinggi jika diselitkan dengan pelbagai gambar ;pp

sekarang saya menghitung hari untuk berlepas ke Bogor pada 4 Ogos depan. weehuu tak sabarnya! rasa excited lain macam dengan pergi Jepun. peh rasa berdebar tu akan tiba-tiba datang apabila kapal terbang mendarat di LTA Narita. serius rasa macam tak percaya saya sudah jejak Jepun! heee tapi tu cerita lama. rindu Jepun :( okay back to the track. saya ke Bogor selama 10 hari. balik Malaysia insya Allah 14 Ogos, masa tu sudah start puasa tapi saya confirm takkan puasanya ;pp boleh je buat muka tak malu makan dalam flight kah kah kah!!!

saya tengok assignment untuk summer course kat Bogor ini boleh tahan lah mencabar. mujur by group. kena buat report standard 10m/s siap dengan presentation 30 minit depan sensei dan peserta lain. hmm jadual pack dari pukul 9pg sampailah 5ptg huk huk huk. duk ngadap orang bercakap, diharap kau bertabah Sha... this will be a great opportunity for me to seek a chance to further my PhD in Japan maybe? hmmm...

since Bogor hanya sejam dari Jakarta dan sejam dari Bandung, saya rasa mesti best untuk shopping di sana. dahla sejuk, orang cakaplah sebab berada di atas bukit kan. tapi ada ke masa untuk semua itu? tangkap gambar of course! saya nak pergi melawat Candi Borobudur. harap-harap menjadi kenyataan. snap pictures puas-puas. shopping jatuh tempat kedua sebab duit nak bawa tak banyak pun around 10k yen je. tu pun duit baki daripada scholarship JASSO semasa di Jepun hari tu.

enough bercakap pasal Bogor. so far barang-barang dah beli. tunggu nak packing je. tu yang malas. maybe Selasa malam baru nak packing. last minute is the best. macam nak pergi Jepun hari tu, pagi tu baru packing kah kah kah pastu bagasi overlimit T______T''

ada tak saya bagitau saya kurus? emm I guess. hari Khamis lepas baru je timbang 54kg. peh turun 3kg. are you serious? yes I am. dengan pelbagai masalah melanda manalah haku tidak stress. keep on thinking thinking. penat nak fikir ni ekceli. sebab menggunakan otak. kan bagus jika ada pekerjaan tidak menggunakan otak. nak bercakap tak pakai otak pun ekceli menggunakan otak secara tidak langsung. okay haku sudah start merepek. bukti kurus? baju kebaya ungu di bawah tu masa fitting 2 minggu lepas sebenarnya fit-fit je. tadi pakai kemain longgar. aihhhh. lately saya takde selera makan. that's why boleh kurus. jangan sakit sudah ye Cik Sha :)

chill & cheers. hidup ini takkan lari daripada masalah but sometimes boleh membuatkan saya fed up. latest news yang saya mungkin terima ini adalah sebagai satu kenyataan adalah saya tak dapat nak berkonvo tahun ni T______T'' akibat lambat hantar borang grad hari tu. tatau pun wujud borang tu sebab duk asyik ngadap thesis. stupid Sha you are so stupid :( hmmm kecewa! tapi takpelah ada rezeki ada... malas nak fikir!

erk teremo lak kat situ. mood saya sekarang lebih kepada moodswing. kalau okay tu okay lah if not memang orang boleh kena tempias kalau tak kena cara. kesian kat emak sebab kerapkali kena tempias. tapi beliau faham kenapa saya jadi macam tu. ilebiu mak!!! zZZzzzZZzz mengantuk actually. dengan tak mandinya lagi. rasa macam nak tidur kat atas meja je huhuhuhu. kita sambung story esok? maybe ada outdoor photoshoot. tunggu!!!



xoxo


seize my day!

0 COMMENTS: