Daisypath Anniversary tickers

Pages

Sunday, August 1, 2010

reverse ring


hai semua. hari ini saya nak bercerita pasal dunia fotografi. why you are so skemaaaaaaaa??? hek hek hek. tadi saya sudah tukar 10k yen. dapatlah RM350. nilainya sudah turun. last time saya tukar dapat RM362. so daripada RM convert ke Rp. kena tambah another RM15 untuk cukupkan sejuta rupiah okay sejuta. itu bermaksud AKU ORANG KAYA BARU yeay!! ;pp dengan harapan boleh shopping. tapi... heh hello ini Bogor okay bukannya Bandung ataupun Jakarta. pity me T.T

ni haa nak bercerita pasal reverse ring. apakah fungsi reverse ring? aha. ini magik namanya or bolehlah nak dikatakan DIY macro lens. hukhukhuk. almaklum semua tahu atau tidak semua orang tahu yang macro lens amat mahal harganya. jangan harap dapat RATUS. semuanya BERIBU RIBU lemon. tersedak emak dengar harga bape. so untuk dapatkan hasil macro, kita boleh gunakan reverse ring. cerita lanjut boleh didapati daripada link ini. link ni pun kawan haku yang bagi. bajet saya hanyalah RM50 :D :D :D murah kan?

cara-cara memasang reverse ring
saya gunakan lens 50mm
so kena beli reverse ring 52mm
pelik kan tengok?

tadi dah try letak pastu reverse ring tu stuck lak kat mount D90. siot jek. serius siot. memang dah nak pergi kedai dah malam ni untuk repair tapi Abah juga yang jadi tukang pomen. hihihi. nasib baik mybaby dapat diselamatkan. so saya happy. hasilnya akan saya letak dalam blog nanti. maybe malam ini kalau takpun esok. masih lagi trauma akibat kejadian tadi. keh keh keh. okay bye!

entry ini bosan saya tahu itu
T_T



xoxo


saya semakin gembira...

4 COMMENTS:

Drunbella Khoo said...

jangan lupa upload hasil photo tu nanti.
:)

Shahira said...

hihi ok :)

shikeen said...

hello....
tumpang tanye....

kat sini xde button like ke???

saye nk like lah...
XD

Shahira said...

nak like kat FB je!!!
huhuhu.