Daisypath Anniversary tickers

Pages

Thursday, December 30, 2010

tajuk yang sesuai?


hai selamat malam. entry kali ini pasal lelaki perangai macam gampang dan nak selitkan sedikit pasal demam bola Piala AFF Suzuki. hahahaha terima kasih lah PM Malaysia sebab baik hati sangat bagi cuti umum pada hari Jumaat ini tapi bagi saya sama je sebab tak cuti (--'') huhhhh tapi mengharapkan warga Kuantan serta Kemaman datang shopping last minit semasa hujung tahun di kedai saya so boleh capai target dan semestinya dapat komisen yang amat banyakkkkkk!!! kaaaachinngggg!! huhuhuhuhu agak-agak boleh achieve tak RM30k?

okay mari menyelit pasal bola sekejap. saya tidak tahu menahu pun pasal bola ini. tahu pasal ada match pun sebab kecoh-kecoh pasal laser apekebendantah wahahahahahaha. lantak lah bukan isu semasa yang membolehkan saya berjaya pada exam PTD tahun depan eh tetiba? ;pp sudah lah tak tahu menahu pasal bola kat Malaysia pastu tup-tup sudah masuk final dan baru je pas match dengan Indonesia di negara seberang.

pastu siapa Bung Karno? tetiba je kan? oho tu nama stadium kat sana. baru tahu. pastu siapa Khairul Fahmi? ohh tu penjaga gol team Malaysia yang bermata sepet. baru je kenal muka tadi. pastu kat news feed bersepah-sepah orang update status hari Jumaat ini cuti. oh terima kasih PM! pastu kecoh lak satu Facebook dan para blogger yang dia sudah ada gf. peh stalker gila. kesimpulannya? ADA AKU KISAH? ngeh ngeh ngeh. banyak lagi kot isu yang saya ambil serius tapi kalau isu dan berita sensasi yang macam ini, sorry saya memang langsung tak berminat. sekadar tahu apa yang tahu je. nak tahu lebih-lebih aha takde masa. baik korek hidung je :P anyway tahniah pasukan Harimau Malaya kerana menewaskan Garuda.

****

cukup bercerita pasal bola. mari bercerita ke arah yang lebih serius. kepada bab hati dan perasaan. ehem Doktor Love ingin bercerita wahahahaha adoi perasan betol. diri sendiri pun tak terurus. saya ada update status kat Facebook:

Kekadang sikap kaum Adam macam gampang

kenapa gampang? apakah itu gampang? the best word I can describe is macam lahanat. huhuhuhu. yes lahanat. pepaham je lah apa yang saya nak cakap. kaum Adam ataupun lelaki ini memang tak boleh dipercayai. tatau lah kenapa ada juga spesies macam ini. kekadang perangai atau sikap mereka memang macam gampang. saya cakap gampang terus-terang sebab geram. geram!

adalah beberapa kawan rapat saya yang baru putus cinta dengan bf dieorang. okay fine maybe takde jodoh. tapi cara si kaum Adam ini memutuskan hubungan sangat lah tidak matang dan eiii memang mintak pelempang betol. ini adalah cara-cara kaum Adam yang dayus serta gampang di dalam usaha untuk memutuskan hubungan dengan gf mereka:

1. menyepi diri daripada gf; senyap sunyi dengan tidak reply sms/email/skype/ym atau apa jua cara untuk berhubung. kalau sms tak reply, jangan harap lah nak jawap atau angkat call, right? setuju?

2. kalau angkat call or reply sms pun mesti cakap mereka busy. aha jenis ini memang boleh go to the hell lah. bastard! bajet kau tu PM lah kan nak cakap busy nak mampos. pergi mati.

3. paling lama kaum Hawa boleh bersabar selama 3 bulan sebelum bertindak. wow kami memang dianugerahkan bakat terpendam yang baru tercungkil iaitu perasaan sabar di dalam sesuatu hubungan di hujung tanduk.

4. ini paling tak boleh blah! tetiba mereka delete gf sendiri dalam Facebook. wtf?

5. pastu mereka akan send sms berhantu cakap sudah ada gf lain. wahahahahahaha senang kan kaum Adam nak memutuskan hubungan? kan betol memang macam gampang. ada yang lagi berani, terus tayang gf baru pastu baru minta clash. wah wah wah ingat diri tu HOT sangat ke?

kalau nak putus, just cakap je lah. tak payah nak buat perangai macam gampang. kaum Hawa ni boleh je terima kalau nak end off relationship. takdenya nak melutut merayu jangan tinggalkan saya T_______T'' eh eh petik sekali jari, berdozen-dozen lelaki yang datang masuk line. kaum Adam ini pun ada satu tabiat yang tak boleh dipisahkan iaitu sebelum dapat beria nak mampos ah tapi bila sudah dapat wow layan macam tahi. sebusuk-busuk tahi. hey guys! please show us some efforts or appreciation towards relationship. hmm kekadang tak faham dieorang ini spesies yang macam mana. speechless.

****

to my dearest friends: aku tahu korang sangat tabah. anggap je ini adalah ujian dan dugaan daripadaNya. jangan dikenang lelaki sampah macam tu. ada ramai lagi yang lebih baik daripada mereka. kita ini kaum yang teraniaya so just hope that what goes around comes around. live life to the fullest. slow down, breathe & love. xoxo from Sha...

print screen from my page
wahahahaha ada seorang je lelaki yang like
yang lain semuanyaaa perempuan
I like!
;p

kali ini entry penuh dengan emosi. sorry kepada sesiapa yang terasa. kalau korang bukan macam tu, tak payah lah nak terasa. hahahahahaha loser sungguh mereka ini. so pathetic. memang perangai macam gampang. esok adalah hari yang menyeronokkan. harap-harap seronok weehuuu ^^


selamat malam semua!


xoxo


hujan-hujan ini best tidur
kroihhhh kroihhhh

5 COMMENTS:

Anonymous said...

Shaa...im 1 of ur silent reader...;p
i likes ur comment..;p
Mmg..dah was happen to me too..;(
Sy tahu blog sha pun sbb die..one of ur fb frenz.. Hopefully die bc ur fb... Thanks shaa...

Shahira said...

heee thanks for dropping by ur comment :D :D :D
kita hanya boleh mampu berserah kepada Allah and He knows all.
with <3

Cloverush said...

Just got to know that u have this entry.. wow!! gojes i like.. kes2 di atas mcm pernah ku dengar.. kes aku termasok ke tak..?? :p

Sha.. Love you!!

Shahira said...

lebiu too afie.
:)

Anonymous said...

hahahahhh..kaw pandai cakap orang erh?kaw tue pun sama jugak!kaum adam jadi mcamtu sebab ada nye golongan pmpn mcm kaw.cakp nak mcam baik jerk.