Daisypath Anniversary tickers

Pages

Thursday, January 13, 2011

tentang hati dan perasaan


Oopsy daisy, I hurt you again
Crushed your heart in the palm of my hands
If you walk out baby, I'll understand
'Cause all I'll do is hurt you again

Yeah, and again, and again
Oops, here we go again
We messed up once, I messed up twice
But how many times are we gonna try again?

parts of lyric : Oopsy Daisy by Chimpunk

pada pepagi buta ini saya nak bercakap pasal hati dan perasaan. mesti korang dah letih kan baca pasal entry macam ni. saya pun letih tapi nak buat macam mana. itulah perjalanan hidup saya yang perlu saya lalui. tak semuanya indah. maybe kat tempat lain smooth and silky je perjalanan tapi bila bab hati dan perasaan ini ada je yang tak kena.

lirik atas tu nyanyian Chipmunk. I really loved their lyric. saya sekarang menjalani hidup single, again. no more Mr. Bruno Mars in my life. I hope someday, someone will fulfil space in my heart again as my husband. frankly speaking, saya selesa dengan keadaan sekarang after terasa keserabutan alam yang dasyat gak lah dalam hati. penat juga otak nak berfikir dan hati nak berkata-kata.

kesimpulannya? saya sudah penat dalam bercinta. kalau bercinta itu confirm akan membawa ke jinjang pelamin, Alhamdulillah itu bagus. itu yang saya nak. even though kita sebagai manusia tak boleh meramal masa depan tapi kalau itu yang kita boleh nampak pada pasangan kita, why should not we just go on? kan? saya pasti semua orang kat dalam dunia ini nak kahwin dengan pasangannya. tetapi kalau ada perkara yang menghalang? apa yang perlu dibuat? setelah penat berfikir... baik undur diri dan menjalani kehidupan seperti biasa.

tak dinafikan saya juga mempunyai perasaan untuk menjadi seorang isteri kepada seorang lelaki pada umur 25 tahun. saya tak boleh nak tipu diri sendiri. sudah penat keep on denied so yeah that is the truth, my dear friend. saya sendiri tatau nak cakap apa jikalau kengkawan tanya bilakah turn saya? siapa je yang tak psiko. saya sendiri rasa psiko kot dengan soalan cepumas sebegitu.

jadi apa yang saya nak selepas ini adalah bertemu dengan seorang lelaki yang juga tengah mencari pasangan hidup. jika ditakdirkan serasi bersama, apa salahnya kan insya Allah jika diizinkan tuhan. saya nak bercinta sampai ke syurga. saya taknak couple yang tiada hala tuju? tiada masa depan? masa depan yang masih kabur? kita sendiri tahu yang couple itu haram. jadi saya nak meninggalkan apa yang haram di sisi Islam...

maybe korang fikir saya ni berfikiran lapuk, tapi cinta boleh dipupuk, insya Allah kalau ada chemistry dengan pasangan hidup. lebih-lebih lagi selepas berkahwin. kan? baik bercinta selepas kahwin. itu lagi afdal. sebab memang kita kan hidup dengan pasangan sampai ke hujung nyawa, jika nak banding dengan couple thing ni. belum tentu belum pasti si dia akan menjadi pasangan hidup kita. pastu diri sendiri yang kecewa. kun fayakun...

itu jelah nak update pada entry kali ini. semoga saya dapat mencari apa yang sebenarnya saya inginkan di dalam dunia ini. oh entry sungguh serius sobs. selamat malam :)

ini hati saya
sekarang


xoxo



selamat malam...

2 COMMENTS:

:: LaRa MaYa :: said...

ahaks....bercinta selepas kawen...
aq rasa itu yang aq idamkan dr cpl cam harem skrg ni...malas mau pk psl cintan cintun ni ha..sdg menikmati saat2 single...party single sabtu ni...yeah...

Shahira said...

terbaik :D :D :D
sabtu ni bebeh sabtu ni!!!
hana tgh lara.
ko tgh lara.
aku ehe separuh lara :P