Daisypath Anniversary tickers

Pages

Tuesday, June 21, 2011

my first attempt :D


hye bloggers and readers. seperti yang saya telah janjikan pada diri sendiri, saya akan belajar memasak resipi yang saya memang tatau langsung camne nak buat huhu. semangat kesukanan ni tetiba datang tanpa dipaksa oleh sesiapa. haaa perasaan camni sangat best sebab dulu mesti kena paksa dengan Emak suruh belajar masak lah tu lah ni lah #bebelan semata-mata. so camno lah hati eden ni nak ikhlas mau belajar memasak kan?

pastu tetiba datang hidayah pada minggu lepas. tetiba tangan ni gegatal pergi search resipi nak buat nasi ayam. bermadu-madu lak tu. saya memang konfem ini adalah bukan hangat-hangat tahi ayam sebab semangat berkobar-kobar okay! wahahahaha terkejut dengan pencapaian diri sendiri. thanks to my perot sebab secara tak langsung dia adalah salah satu sebab kenapa saya nak belajar memasak. see? keinginan tu datang tanpa dipaksa :)

lagi best kalau ada supporter. thanks to Emak, Abah, Along & my perot hihi. so hari Isnin adalah off day saya. saya start basuh ayam dalam pukul 930pg huuu terkial-kial gak nak buang lemak dan kulit sebab this is my first time wehhhhh basuh ayam (--'') huhuhuhuhu adesh malu lak kat diri sendiri hihi. takpe, practice makes perfect!

pong pang pong pang battle dalam dapur dan Emak tolong sket-sket tadaaa dalam pukul 12tgh hari dah siap untuk dihidangkan dan Emak terus serbu sebab lapo =p hihi rasa terbalas kepenatan di dada sebab tengok Emak makan dengan penuh selera. cuma konfius sket. makan sebab lapo or memang betol sedap? ekekekekekeke =p kepuasan datang apabila tengok orang makan hasil masakan kita biarlah tak sesedap Chef Wan pun wuwuwu.

Emak bagi 3/5 dan Abah bagi 2.5/5. Abah cakap takleh bagi bebanyak sebab nanti riak T_T wuu dia memang kedekut pun markah dan pujian. tapi sekali puji perghhh kembang semangkuk huhuhuhu. banyak gak saya kena perbaiki. nasi tak cukup masak sebab kurang air hihi. pastuh lada tu kene mantapkan sket. biasalah mesti terkurang ummpphh kan sup ayam tapi bila dah campur dengan sos kicap lagi, well the taste were so blended well :D :D :D

so this is my first attempt
presenting...

nasi ayam madu bermadu-madu
=p

Abah suruh tangkap gambar sambal dengan ayam
apa motif entah
hu

see see Abah makan banjir tuuuu
hahahahaha


minggu depan nak buat resipi apa?
my perot request masak lemak ikan masin dengan nenas
hahahaha macam ler boleh courier ke Ipoh tuuuu
but I will try
=p


xoxo



cooking is fun!

0 COMMENTS: