Daisypath Anniversary tickers

Pages

Wednesday, June 27, 2012

orange tangerine and the engagement


Hye and Assalamualaikum to everyone. as promised before, I will write about my engagement. Alhamdulillah  majlis telah selamat dijayakan pada 16 Jun 2012 yang lepas. so almost 2 weeks saya menjadi tunangan orang ni. heeee dugaan memang datang dan pergi. hati harus dan mesti kuat untuk mengharunginya sebelum menjadi isteri yang sah kepada Encik Tunang :')

dugaan datang sebelum hari pertunangan. seminggu sebelum saya telah jatuh sakit. demam teruk. 2 hari kena mc. pastu ada training PADINI lagi. haihhh. sangat penat dan memang tak terdaya nak tolong langsung dalam majlis pertunangan sendiri. nasib baiklah hantaran dah gubah siap-siap. bab makanan saya serahkan bulat-bulat pada Emak. sebelum tu rasa nak give up pun ada. rasa nak postpone pun ada. nasib baiklah Encik Tunang banyak memberi semangat untuk terus gigih melawan sakit ni. penghapus dosa katanya...

majlis pertunangan saya simple je. beli Shasmeen Shawl last minit kat butik Radiusite since dalam website dah sold out. only RM89. kalau kat butik Kuantan ni harga cecah RM99. mahal tak? quite expensive kalau nak compared dengan harga butik tapi kalau beli online pun termasuk postage RM7 pun sama je still RM95. so tibai jelah beli sekali sekala nak melawa *ayat sedapkan hati* baju lak ni mak hadiahkan sebagai baju pertunangan dan baju raya. 2 in 1 katanya. bernas gak idea Emak ni huehue. mula-mula decide nak pakai baju colour gold tapi since dapat baju ni pakai jelah :)

saya takde pun OP untuk hari pertunangan sendiri. gambar di bawah adalah belas ihsan daripada Encik Tunang. hihi. gambar hantaran pun tite yang tangkap sendiri. haru kan? takpelah. tunggu nanti majlis kahwin sendiri baru berbaloi nak spend lebih untuk OP. just enjoy the pictures below :)

****

berdebar dup dap dup dap
rombongan pihak lelaki datang dalam pukul 11am

segan silu saya ketika upacara menyarung cincin

cium jangan tak cium
=p

bersama dengan bakal mertua dan keluarga Encik Tunang

saya bersama dengan Encik Tunang dan emaknya

bergambar dengan bakal emak mertua
hihi

thank you so much for helping me thru this event
Cikgu Rosni, Emak & Along
much love

****
hantaran daripada pihak lelaki
5 dulang
:)

gubahan coklat lolipop

2 bentuk cincin tunang dan risik

aneka buah-buahan

kain pasang untuk Along

kek coklat oreo

****
hantaran daripada pihak perempuan
3 dulang
:)

kain pasang akad nikah & kain tenun pahang 

aneka buah-buahan

tart buah from thepanaderia.blogspot.com

and this is it...

cincin pengikat cinta kita
setelah 5 bulan kita berkenalan...
ini Encik Tunang yang tangkap
=p

tiada apa lagi yang saya harapkan selain daripada harapan agar perjalanan kami untuk menjadi pasangan suami isteri yang sah akan dipermudahkan-Nya. bersyukur ke hadrat Ilahi kerana Engkau telah memberikan aku bakal pasangan sehidup semati yang aku mengharapkan kekal sampai ke syurga. betapa indahnya jodoh itu adalah rahsia Engkau, ya Allah :')


xoxo



ilysm

11 COMMENTS:

RoseHana said...

love u..hope u guys will married cepat2 hehe

anyway, aku lately busy sgt2...stress =(

hopefully dpt dtg korang kawen..amin.
janji nk dtg.

Shahira said...

Love you too :)
Takpela hana asal ko dtg masa akad nikah dan resepsi aku.

Anonymous said...

sha, nak tny sket,cikgu rosni tu cikgu yang pernah mengajar kat sk cenderawasih ke?rasa macam kenal.

syakirahmn said...

tahniah!!

and hantran gubah sndiri kan? cantik and simple! ;)

insyaAllah semua dipermudahkan nanti (:

NADIA RAJAMI said...

wah..congratss sis..:)

Cetul^ La La said...

wuuaahh,,,, congrats awak :)

ddjfr said...

TAHNIAHHH!!

Shahira said...

Tq darls :)

Alhamdulillah semoga dipermudahkan semua.

Unknown said...

tahniah sha :)

Nina Aman said...

congrats sha!

Shahira said...

thanks darlssss ;)