Daisypath Anniversary tickers

Pages

Tuesday, May 24, 2011

teringat...


hey there. salam pagi Selasa saya ucapkan kepada bloggers and readers yang selalu baca my entries before this. quite a long time saya takde pun tulis panjang-panjang. quite busy for me for this month. busy dengan semua benda hehehehe. I just want to share some story...

semalam saya chatting dengan one of Luq's best friend. best chat dengan dia. dia adalah cerita story about his love life before this and for a time being, ada masalah dengan gf dia sebab kisah lama teringat kembali. it is either he had already move on, I am not so sure sebab dia sendiri pun tak pasti. tapi saya sangat respect what he did. bagi saya dia tak takut akan kehilangan sebab dia sendiri pun tak pasti apa yang dia nak dalam hidupnya. so just minta masa dengan gf dia untuk bertenang. cool right? ada gf yang memahami and can tolerate with that, insya Allah semuanya akan pulih. it is just he needs a time to heal. baru namanya lelaki matang. tak dayus. susah kot nak cari spesies pada zaman sekarang ni.

pagi tadi keluar breakfast dengan Emak. dia ajak teman pergi bandar sebab nak bayar cukai tanah tapi ramai gila kot orang, so we are heading to our favourite place, Jelita Cafe. ingatkan dapat makan lempeng nyior tapi aihhh lambat la lak. so as usual saya makan nasi lemak telur goreng plus ayam masak merah dengan teh ais yum yum. sedang makan... tetiba damn! saya terpandang kereta Gen2 hitam, WMU 1149 - jantung saya berdegup laju. siap boleh parking depan cafe lagi. kenapalah ada dugaan macam ni T_____T''

saya terus tunduk sambil makan dan cakap kat Emak saya yang kereta si dia ada kat situ. Emak pandang nak tengok, tapi saya tak berani. jujur saya cakap saya tak berani nak pandang. seriau lagi rasa apabila ternampak kelibat kereta dia kat mana-mana. Kuantan ni kecil je. if tak jumpa kat lorong rumah, anytime boleh terjumpa kat luar. it is just Alhamdulillah so far saya tak pernah lagi terjumpa sebab Allah tak bagi ketemukan saya dengan si dia :')

hmm lega. that is not him actually. his brother in law using his car. saya kekadang terfikir gak sampai bila saya kena jadi macam ni? until when? I already move on and had a new life, happy with my new life but the memories were still remain. the damaged were too deep. sangat memberi kesan kepada diri saya dan of course my family. sampai sekarang I don't know what is the main reason he did this to me. saya pun tatau sekarang saya dalam proses healing lagi atau tak and one thing that make me so sure about this thing, I will never forgive him for what he did to me and my family. only He knows what I have been through these years.

love is pain
all we need is a time to heal
insya Allah


xoxo


He knows what we don't know
:')

7 COMMENTS:

Nina Aman said...

hari tu 1st time kite gi kuantan, not bad la..best..sila kembang okeh!~ =P

Encik Psychopath said...

it just the matter of time.

ddjfr said...

lama tak berblogging ye?hehe.
okay.akak faham prob tu.kenapa masih tak bleh lupa.sampai bila2 pun kita takkan dapat lupe unless ada masalah ingatan.and i have that problem too.walaupun dah berkeluarga.

tapi apa yang penting,kita cuba positifkan diri sendiri.insya Allah.

semoga sha akan terus tabah.

Drunbella Khoo said...

proses nak lupa tu memang payah.
tapi bila dah lupa, tu laa yang paling indah dalam hidup.
=)

Shahira said...

tq guys.
lotsa love :)

shahirahkhairudin said...

it's hard but believe me.. mesti boleh ! tambah tambah lagi bila kita berdoa sungguh sungguh mintak tuhan mudahkan kita untuk lupakan dia.

hati kakak pernah parah. sekarang dah okey. i am happy with my life now.

Shahira said...

alhamdulillah.
things get better.
:)