Daisypath Anniversary tickers

Pages

Thursday, January 13, 2011

awesome thursday


hai selamat malam. hari ini adalah hari Khamis yang awesome or awesome Thursday hehehehe. agak geletis di situ awww ;pp perkara menggembirakan telah berlaku pada hari ini. emm mana nak start eh? jom start satu dua tiga okay mari kita mulakan sesi penceritaan melalui blog. hari ini seperti biasa saya off day maka tidur pun lebih nyenyak jika dibandingkan dengan hari-hari lain. brunch dengan nasi kukus nice terbaik selepas settled tolong bayar kad kredit Emak.

hari ini plan nak berjumpa dengan seseorang tapi tungguuuuuu surprise hek hek hek ;pp saya dah janji dengan Cik Shikeen nak tengok wayang dengan beliau kat East Coast Mall as usual aihhhhh macam kat Kuantan takde mall lain yang nak pergi (-_-)'' cerita apa weh? tungguuuuuu surprise *oho memang kau diminta penyepak free* saya terfikir nak pakai baju apa and then pakai jelah baju baru beli minggu lepas. tup tup Cik Shikeen pun pakai baju yang sama hua hua hua sukaaaaaaa!!! dah lama kot tak pakai style boria ni ;pp cuma corak baju je lain-lain hihihi. so this is my first time and her wearing tube dress with legging. aha! bukan paras lutut okay tapi bawah lutut so rasa macam kurang seksi juga lah huhuhuhu.

oh yes hari ini juga saya telah berjaya membeli wedges warna coklat. huaaa dah lama mencari tercari termimpi mimpi bilakah boleh mendapat wedges so hehehehe dah dapat pun. harga boleh tahan RM59 tapi ehe apa guna staff purchase kan kan kan? saya tak dapat pun lagi kad Padini tapi pinjam staff kedai punya so dapat diskaun 40% weeeehuuu so tak berapa nak menangis gak ah sebab harga pun bawah RM36 :P suka suka sukaaaaaa pastu dapat lak kad diskaun 30% daripada Padini sebab birthday saya pun tak lama lagi so dapatlah kad diskaun untuk baju yang harga normal. oi oi oi camno azam ekau eh Sha? T_____________T''


agak-agak pakai macam ini kena label sebagai...
fashionista?
or
fashion victim?
*yelah sekarang ni kan kecoh pasal perempuan yang bertudung atau berhijab ini bajet dirinya atau koya fashionista tapi tak sedar diri yang orang pandang sebagai fashion victim*

berlatarbelakangkan Pameran Foto Harian Metro
hahaha tak join pun
sekadar daftar di Facebook jek
(--'')

shawl: lustfulluv.blogspot.com
black long sleeve cardigan: PDI
paisley tube dress: Radioactive Girl
black legging: from Japan
black hobo bag: Roxy
grey gladiator flat: Vincci
shades: forever21

pose naive
naive sangat ke?
wahahahaha pelakon nombor satu!

Cik Shikeen
bab-bab posing comel beliau memang pakar!
comel kan?
oh no she is taken!
;p

driving needs focus
good girl
:D

okay this is not focus
T_____T''

ratu segala camwhoring
vain!

okay dibenarkan camwhoring semasa lampu merah
huahuahuahuahua
:D :D :D

****

okay back to the story. tadi kiteorang pergi layan movie. actually planned before this nak layan Faster tapi memandangkan sudah lama tak layan movie melayu maka kami pun bersetuju nak tengok cerita Khurafat: Perjanjian Syaitan. peh tengok trailer tahun lepas boleh tahan gempak sebab arahan dan lakon layar Syamsul Yusof. pakej hebak!!! hensem tu satu point. dan mutu lakonan memang bertambah baik pastu pastu pastu suka dengan jalan cerita filem ini. lari daripada cliche cerita hantu melayu errr Kak Limah Balik ke Rumah tu terkecuali hehehe. ending pun unexpected. tapi biasa ah bila tengok dengan kaum Melayu ni kureng sket ah sebab banyak buat bising dan jalan cerita sendiri. bodoh punya olang Melayu. huihhhh malu nak mengaku diri sendiri orang melayu...

Faster
terpaksa dilupakan dan nak tengok minggu depan
kalau fulus mengizinkan
sobs.

Khurafat: Perjanjian Syaitan
best betol jadi Liyana Jasmay dalam filem ni
asal jumpa hantu, jerit "abanggggg" pastu adegan lari-lari sket
pastu papppp peluk Syamsul Yusof
wahahahahaha haku jealous
:P

****

mari masuk ke perenggan yang memerlukan konsentrasi untuk menulis. hihi teringat part of the lyric lagu Petrified by Fort Minor "I like what I do, I do what I like" seperti yang sedia maklum saya sangat amat sangat amat cintakan bidang fotografi uhu. kalau saya ni kaya, dah lama rembat DSLR yang paling bombastik harga almost RM20k iaitu Nikon D3S uhuuu biarlah knowledge takde pun ;pp kena kutuk pun sebab dieorang jeles hahahahahaha kejam kejam. back on track, Alhamdulillah semalam sudah pun confirm wedding job pada 19 Mac 2010 dengan klien saya so just hope the best lah terutamanya cuaca pada hari tersebut. saya harap rezeki saya di dalam bidang fotografi ini terbuka luas amin yarabbal-alamin...

so tadi saya pun berjumpa dengan Abg Shas, the principal of thephotographer. thephotographer sudah established kat Kuantan almost 3 years selepas sesi temubual bersama dengan Abg Shas dan kebetulan female senior photographer, Sarahana Sarif pun ada sekali. berborak lah pasal job camne, payment camne, apakah itu custom album, sticky album, kerenah customer, jenis lens dan lain-lain. Abg Shas ni adalah senior saya pada zaman sekolah SMART tapi bukan sekolah sana pun, just senior untuk pengakap je. so silalah google thephotographer dan silalah lihat hasil mereka dalam wedding photography. memang wuwuwuwu cantik!

so keputusan sudah dicapai, saya akan training di bawah mereka yeay yeay yeay! itu yang saya nak! seronok sangat perasaan ini tidak terkata. saya akan ikut dieorang shooting wedding outdoor jika boleh ikut dan kalau ada rezeki, pergi outstation luar dari Kuantan. am I happy? totally! cuma sekarang saya kena upgrade gear. kena beli juga speedlite dalam masa terdekat :D :D :D sekarang kena mantapkan skill, upgrade lens kalau boleh beli wide lens 10-20mm tu pun harga dalam RM2k for third party lens. hihihi tak kesah ahhhhh asalkan diri sendiri bahagia, ye dop?


saja nak tepek gambar-gambar di bawah
hahahahaha

2008
pertama kali memegang DSLR Canon
cara pegang pun dah salah
kekok pun ye
malu nak mengaku itu adalah diri sendiri
adoiyaiii
(-_-)''

2009
pertama kali menggunakan D80 dan terus ku jatuh cinta dengan Nikon
first time guna dah pakai lens bapak panjang dan berat
70-300mm f/2.8

hari ini merupakan hari yang produktif bagi saya. esok kerja shift pagi. best betol dapat shift pagi pastu nak balik rumah pun jem T________T'' minggu ini adalah minggu yang menseronokkan hati dan perasaan. dah penat sedih so tamau dah sedih-sedih. cheer up girl ^^ weekend ini bakal berjumpa dengan geng skunks yang sudah lama kunantikan bilakah masa yang sesuai untuk reunion back after 6 years? roadtrip to Bangi and Shah Alam this weekend. yeay! dapat juga keluar dari bumi Kuantan yang indah permai and I am expecting something new from this trip, insya Allah. so, have a great day and moment to all readers and bloggers. till then :)


xoxo



happy!

17 COMMENTS:

nina asri said...

eeee.cantik lah ! :D
jeles nye ade lens gedabak tuh.
nina mmpu pakai d40 je.huhu ;P

Shahira said...

wuhuhuhu.
nnt leh upgrade ke d90.
:D

shikeen said...

like

like

LIKE!!~~

Shahira said...

hohoho me LIKEY TOO!

sayaidaydotcom said...

cANTIKKKK lar,,:)

nurzaqiyyaothman said...

stylr la siera nie.
comey pon comey!
ske stail kamu!

dayah said...

hv a nice day.. si cantik ! heh

Shahira said...

huhu cantek?
time kasih :P

Shahira said...

awww awak pon comel :)
mcm yuna ^^

Shahira said...

hiks tamau ah cantik.
comel is better :D

ddjfr said...

yeahh.kadang2 jd takut nk bergaya.bimbang jadi mcm 'geng hijab' yg soooo over.

eh,akak frust giler tau.aritu masa terjumpa awak di BO,akak shopping baju Padini.first day masuk keje after cuti pantang pakai la baju tu kan.sekali,prappp!!
baju tu koyak.besar giler.sangat rapuh tau kain dia.frust!:,( so sad.

Shahira said...

hihi mujur kite ni so-so kan?
:D

emm baju ape smpai boleh koyak tu kak?
sb padini kain nye mmg berkualiti.

ddjfr said...

baju Padini lah.agak bengang sbb terkejut kenapa lak kain jadi camtu kan.tenyeh2 dgn jari pn bleh koyak.

Shahira said...

baju padini authentic ke??
rapuhnyaaa T_T

ddjfr said...

yap.oh,sangat sedih.tak habis lagi sedihnya sebab baju tu sangat gojes.hukhuk.

repo said...

tang bila dlm dunia nih wujud lens 70-300/f2.8 ???? confius2x

Shahira said...

silap.
70-200mm T_T