Daisypath Anniversary tickers

Pages

Monday, November 7, 2011

tentang kerja


hye and Assalamualaikum to all readers and bloggers. wowwwww what a hectic day today. customers datang tak putus-putus aihhhh geram je tengok mereka mensepahkan baju-baju tapi apakan daya. lumrah sudah untuk berhadapan dengan manusia rakus tengok baju susun berlipat huk (-_-)'' mesti nak buat sepah padahal yang sudah ber hanger depan mata kot! tu yang buat haku hangennnnn je tengok tapi hihi tu kerja staff lah buat kan. saya kalau datang penyakit M memang malas nak tulun keh keh keh.

weekend yang baru lepas 3 jam tadi saya telah bekerja full shit eh silap shift lah. yes full shift sebab my partner cuti 2 hari untuk beraya. saya? sobsob beraya dalam kedai jelahhhh. rumah kedua ku oh my home sweet home. tinggal nak letak toto je atas lantai tu. takpun terjun je pakat tidur atas timbunan baju T_T'' maka dengan ini esok saya cuti. yes yes! sebab tu boleh tidur lambat ehe. tadi pun balik rumah pukul 2pg nasib baik tak kena maki dengan Abah. sebab dah mentioned tadi lepak dengan my bff, Diela. pastu amik hati sket cium tangan. wuuu baru nak beraya T_______________T'' tsk.

salam dengan Emak esok pagi lah. tu pun kalau terbangun awal hihi. actually ada plan esok dengan kengkawan iaitu road trip ke Kemaman. untuk? melawat Mesra Mall ngahahahaha. orang ganu turung Kuantan gi ECM pahtu kito dok pakak molek gi sano deh. mende gop yang adonyo? wehhh wehhh bakpe mung nok kecek ganu nyo Sha wehhh. wuuu. silap silap. agenda utama ialah Burger King! yezza... dah kalau nama kempunan kan ngidam kan apakan daya. perlu melayan gak ahh nefsu nih tapi humm hampeh. tatau jadi ke tak since kawan takut jem. cit.

****

okay enough for babbling part. meh saya kenalkan tempat kerja saya bagi sesiapa yang tatau lagi. hehehe. saya suka fashion. teramat suka dalam eksperimental fashion nih. so dapat lah kerja kat sini. lari sesangat daripada bidang yang saya belajar tapi sebab minat, saya teruskan juga kerja kat sini. stress tu biasa lah datang dan pergi. lumrah dan saya haru terima dengan hati yang amat sangat tabahhhhhhhhh tsk. saya pegang posisi as Store Executive aka kuli batak =p kuikui. eh tempat kerja saya ialah di Brands Outlet, East Coast Mall. ehe pada sesiapa yang singgah jangan segan silu meneguri saya. percaya lah saya tak makan orang meskipun jenis omnivor okbai.

kat bawah ini saya ada post beberapa gambar. gambar pertama itu semasa stock take pada 5 Oktober 2011 lepas yang buat saya gila, stress dan sakit. complete set cuma tak ambil MC je #pekerjacemerlang ahahaha. apakah itu stock take? okay kita akan scan baju semua dan article code itu akan tersimpan di dalam data stocks. so dari situ boleh tahu berapa banyak baju kena curi ke #contoh aihhhhh tapi damn betol banyak lak tu (--'') semasa stock take ada 3 pekerja dari Ikano Power Centre datang tolong sekali dengan Jane, our marketing in-charge.

pastu ahahaha ada letak gambar the latest for those 2 days I mentioned before this. promosi baju harga marked down from RM19.90 ke RM9.00. siapa je taknak beli. bak kata makcik seorang ini buat baju masak-masak T_________T'' sentap staff ai makcik sebab dengar baju ini buat masak-masak kehkeh. promosi ini berjalan setiap outlet tapi depends kat outlet tu nak jual ke tak. for us of course lah sebab confirm orang akan serbu dan lembang. kalah kedai bundle!

my team
kawan saya cakap ini gambar palsu
sebab semuanya senyum macam terpaksa
T_______T

for men
kitaorang bukan malas nak melipat
tapi fedap wehhhh fedap

for women
ini lagilah menggunung macam Gunung Kinabalu.
ahahahaha

****

heeee saya suka berfesyen pelik dan lain daripada yang lain. I have my own trademark here. so apa kata kita bereksperimental sedikit =p sekarang ini saya nak cuba "Androgynous Fashion" wah nama cambest kan? hihi lets take a quick look how do I look. menurut satu blog ini, Androgynous Fashion is the current hype in the world of haute couture. nama Androgynous tu diambil daripada bahasa Greek yang bermaksud lelaki dan perempuan. so dah try dan memang cambest hihi :D

kata sayang company kan
ahahahaha
scarf : Brands Outlet@RM19.90
black shirt: Topshop@RM49.90
light blue denim t-shirt: Brands Outlet@RM79.90 B1F1
black skinny long pants: Brands Outlet@RM59.90
grey flat oxford shoes: Brands Outlet@RM53.00
light green pendant necklace: Vincci Accessories@RM29.00

this is what I'm wearing on Sunday
kinda new style for me ehehe
dark grey batwing cardigans: Brands Outlet@RM39.90
oversized native shirt: Kitschen@RM49.90
grey ultra skinny jeans: Seed@RM109.90
green-brownish tote bag: Vincci@RM119.00
grey flat oxford shoes: Brands Outlet@RM53.00
light green pendant necklace: Vincci Accessories@RM29.00

okay lah setakat ini je. dah ngantok nihhhh. hari ini gila ber-tweet. ahahaha bosan ngadap customer so masuk office jap ber-tweet. gila ahhh dah nak jadi addictive lak rasa. ini yang rasa macam nak pakai smart phone tapi tatau bila sobsob. harap tidur kali ini nyenyak dan aman di bawah alunan aircond hihi. muah muah goodnite!


xoxo



penangan nasi tomato 2 round dengan lemang kijal

4 COMMENTS:

dayah said...

east coast mall kat mana eh? gogle la nt, sy tgh carik job..salary okayx? bnyk pulak tnya..huhu

Shahira said...

kat kontan dear XD

abgDude a.k.a kai said...

wow...
jadi model eks..
hihihi...

Shahira said...

ahaha nak hire ke?