Daisypath Anniversary tickers

Pages

Monday, August 9, 2010

excursion to Gunung Walat Education Forest


hai selamat siang buat bapak bapak ibu ibu mbak mbak sekalian. lintas langsung dari Bogor kah kah kah. okay hari ini saya sudah sihat sepenuhnya alhamdulillah. semalam saya hampir demam dan mak aih sakit kepala yang amat gara-gara stuck di traffic jam semasa pulang dari Gunung Walat. dahla jalan turun naik bukit bukau (--'') mujur tak muntah huk huk huk. pastu kulit muka saya kering sangat dan mengelupas huk. amat ketara kot walaupun selepas pakai pelembap. saya pelik kenapa. rupa-rupanya cuaca di sini even sejuk sekalipun tapi keadaannya kering. lain dengan cuaca di Cameron Highlands. di sana sejuk tetapi lembab. got it?

sudah lama tidak update cerita dari Bogor. sekejap je masa berlalu kan? saya sudah pun berada di sini selama seminggu dan aaaaaa makanannya serius sedap weh sedap. haku merasa makan soto & lontong. cuma belum nyempat merasa mee bakso yum yum. kelas seperti biasa. minggu ini sudah start sampai malam (-_-)'' sebab adanya group work jadi sudah semestinya capek bangat. Facebook pula hanya boleh dibuka dari pukul 430ptg sampai 8mlm. apekejadahnya sampai 8mlm pun haku tatau. dahla wifi kat rumah tamu pun aihhhh sedihlah nak cakap huk huk huk.

aktiviti saya yang terbaru adalah beraktiviti di Gunung Walat; excursion to Gunung Walat Education Forest yang terletak kira-kira sejam setengah perjalanan dari SEAMEO BIOTROP tanpa traffic jam ya. kami pergi dengan 3 buah metro bas sambil di escort oleh encik polisi. hua hua hua. terasa macam orang penting kat situ ye. tujuan utama aktiviti ini ialah untuk menunjukkan bahawa hutan itu penting untuk pengurangan karbon di dunia ini. Indonesia adalah sebuah negara yang amat kaya dengan hutan so mereka telah mengambil pendekatan untuk mengurangkan pengeluaran karbon di negara mereka ;) bagus kan? Malaysia je entah bila...

jom layan gambar ;)

SEAMEO BIOTROP

bergambar dahulu sebelum pergi
struggle pasang self timer
T_T

sebahagian daripada para peserta

breakfast saya pada pagi itu

Kota Bogor
harimau adalah macam maskot untuk Bogor
kot?

yaaaa sudah sampai!

sambil mendengar presentation daripada IPB

pembuatan violin secara tradisional
menggunakan kayu acasia

hek hek hek
dapat bergambar pun okay lah kan?
nak main tak reti

sebelum masuk ke dalam hutan belantara

rasanya ini cukup kot semua peserta

bokeh

saja mahu mengempiskan diri
rasa macam sudah kembang jek
(--'')

memang cantik Subhanallah...

silap setting shutter ni
terlalu cerah

sejuk je dalam hutan

gambar pokok lagi

Sha pencinta pokok sekarang

sempat lagi posing
ngeh ngeh ngeh

saya sudah capek
sebab itu duduk
:)

nak melompat tapi wrong timing
T___T

serius lawa permandangan dari sini
mujur tak hujan
panas terik pun tidak terasa kerana dikelilingi daun menghijau

sudah sampai ke checkpoint last
Gua Ciperiu
taknak masuk sebab confirm baju akan basah
T_T

sedang berehat-rehat
sambil tunggu orang masuk dalam gua

macam berada di puncak Gunung Walat
tapi takpun
kahkahkah!!!

with Tsuchiya san
handsome kan??
pandai bermain drum & gitar
wow lagi handsome!!

kami selamat sampai ke SEAMEO BIOTROP pada pukul 7mlm kot lebih kurang lah macam tu setelah perjalanan mengambil masa 3 jam setengah akibat traffic jam. sebab itu saya sakit kepala sangat-sangat. akibat duduk di seat belakang bas (-_-)'' but this is a great experience for me. seriously permandangan dari atas gunung sangat lawa ye. kan best kalau dapat sampai semasa sunrise dan sunset. romantik gitu. wah wah wah merepek nampak? berangan nampak? alah sekejap je kan jadi Mat Jenin? ok bye!



xoxo


next update!

0 COMMENTS: